Here you can view your subscribed threads, work with private messages and edit your profile and preferencesFrequently Asked QuestionsRegistration is free!check the newsstreams & 

mixesHere you can listen 2 other members´ tunes or upload 

your own onesCalendarSearch 

Contact Us / Shouts
drumandbass.at : Powered by vBulletin version 2.2.4 drumandbass.at > BOARD > dnb committee part 2
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Author
Thread Post New Thread    Post A Reply
fmX
deathisnotacolor

Reg.: May 2002
Location: Planet Dub
Posts: 2392

drumandbass is deader than dead to me

ahja... und nehmt's nicht immer alles so ernst, vor allem euch selber nicht.

und, wenn ich schon mal da bin... stylebashing is nur dann lustig, wenns grad nen tune spielt, von dem ich nicht weiss wessen der ist und ich ne viertelstund rumlaester, obwohl die person von der der tune is, gegenueber von mir sitzt... gell babsi?

Last edited by fmX on 12-08-2004 at - 12:50

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 12:39
fmX is offline Click Here to See the Profile for fmX Click here to Send fmX a Private Message Visit fmX's homepage! Find more posts by fmX Add fmX to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
batista
junior member

Reg.: May 2004
Location: ring
Posts: 21

schnell oder langsam , ist doch wurscht solange die musikalische qualität nicht leidet (welche jeder subjektiv empfindet)in der arena zb wollen die leute einfach harte und schnelle musik, weil junge leute halt abfeieren wollen.
wenn sie ins flex zu trife.life! gehen dann ist den leuten wohl klar das dort eher gemütlich zugeht, genauso ok.
175 bpm? 190 bpm? 200 bpm?
90 ps ? 100 ps? 110 Ps?
soviel dazu

und wenn grad leute wie dylan, loxy, ink es gern langsamer hätten ok, dann würden sich die tunes vielleicht mal von ihren seit 5 jahren zu 95% ähnlichen tunes vielleicht wieder ein bisschen abheben und vielleicht würde wieder eine neue spielart von dnb ins leben gerufen

falls ich micht nicht getäuscht habe wurde ein post von user mush-k gelöscht, warum bitte ???
weils ein bissi frech war ????

ein statement vom verantwortlichen moderator wäre wohl angebracht

das demokratieverständniss des verantwortlichen möcht ich nicht haben...


respect&peace

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 12:55
batista is offline Click Here to See the Profile for batista Click here to Send batista a Private Message Click Here to Email batista Find more posts by batista Add batista to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
mat
sound.selectah

Reg.: May 2001
Location: planet.funk!
Posts: 1767

quote:
Originally posted by batista
falls ich micht nicht getäuscht habe wurde ein post von user mush-k gelöscht, warum bitte ???
weils ein bissi frech war ????

ein statement vom verantwortlichen moderator wäre wohl angebracht

das demokratieverständniss des verantwortlichen möcht ich nicht haben...




ich glaub du verwechselst die threads, in dem impulse interview thread hat er gepostet - hier eigentlich soweit ich mich errinnern kann nicht!

__________________
There will come a time in your life when you will ask yourself a series of questions. Am I happy with who I am? Am I happy with the people around me? Am I happy with what I'm doing? Am I happy with the way my life is going? Do I have a life or am I just living? Do not let these questions strain or trouble you just point yourself in the direction of your dreams find your strengh in the sound and make your transition.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 13:00
mat is offline Click Here to See the Profile for mat Click here to Send mat a Private Message Click Here to Email mat Visit mat's homepage! Find more posts by mat Add mat to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Jubilee
king tschubby

Reg.: Apr 2003
Location: kingdom of doom
Posts: 2049

aus der kategorie "sachen die ich immer scho anmerken wollte":

ich finds fad wenn leute tracks von vornherein so produzieren daß es möglichst vielen djs gefällt,
also so laaaaaaanges intro damits jeder depp mixen kann, wenn möglich auch noch ohne bass, dann muss der dj nichtmal mit seinen eqs umgehen können
oder eben von vornherein langsameres tempo weils jeder schneller spielt usw.


also, bis zu einem bestimmten punkt und bei ein paar nummern, okay
aber, wenn man als produzent seine eigenen ideen und tracks und vorstellungen aufgeben muss um gespielt zu werden oder um positives feedback zu bekommen wirds kritisch

IMHO sollt es viel mehr leute geben die auf djs scheißen und tunes produzieren die man aucha ls tune alleine hören kann, nciht nur in einem set, mit gscheiter songstruktur statt intro, break teil1 break teil2 outro

__________________

dishing it out like a premiership footballer in a bentley showroom

it takes a teenage riot to get me out of bed right now

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 13:02
Jubilee is offline Click Here to See the Profile for Jubilee Click here to Send Jubilee a Private Message Click Here to Email Jubilee Find more posts by Jubilee Add Jubilee to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
batista
junior member

Reg.: May 2004
Location: ring
Posts: 21

immer diese




sorry


respect & peace

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 13:14
batista is offline Click Here to See the Profile for batista Click here to Send batista a Private Message Click Here to Email batista Find more posts by batista Add batista to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
mat
sound.selectah

Reg.: May 2001
Location: planet.funk!
Posts: 1767

quote:
Originally posted by Systray


Ich hab eigentlich weniger das stylebashen gemeint, sondern die begriffe mellow und hart, mit denen du nicht zurecht kommst.




ich komme wohl mit den begriffen zurecht, es sind halt mmn subjektive begriffe, die nicht dazu dienen können, nein eigentlich sollten dinge zu schubladisieren!

in der diskussion gings eigentlich darum dass langsamer nix mit weniger hart zu tun hat!

__________________
There will come a time in your life when you will ask yourself a series of questions. Am I happy with who I am? Am I happy with the people around me? Am I happy with what I'm doing? Am I happy with the way my life is going? Do I have a life or am I just living? Do not let these questions strain or trouble you just point yourself in the direction of your dreams find your strengh in the sound and make your transition.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 13:24
mat is offline Click Here to See the Profile for mat Click here to Send mat a Private Message Click Here to Email mat Visit mat's homepage! Find more posts by mat Add mat to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
DefBringa
flexing soul muscle

Reg.: Jun 2001
Location:
Posts: 692

quote:
Originally posted by Jubilee


also, bis zu einem bestimmten punkt und bei ein paar nummern, okay
aber, wenn man als produzent seine eigenen ideen und tracks und vorstellungen aufgeben muss um gespielt zu werden oder um positives feedback zu bekommen wirds kritisch




also ich würd mich mal behaupten trauen, dass mind. 3/4 aller dnb tunes ein auf tanzbarkeit optimiertes arrangement haben und ganz bewusst dj friendly sind...
also muss es bei dir bei fast jedem track kritisch werden...

__________________
http://www.ogrisdebris.com

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 13:56
DefBringa is offline Click Here to See the Profile for DefBringa Click here to Send DefBringa a Private Message Click Here to Email DefBringa Visit DefBringa's homepage! Find more posts by DefBringa Add DefBringa to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
jay-s
scarface

Reg.: Jun 2001
Location: on road
Posts: 378

haha! natürlich musste wieder auch darüber diskutiert werden, ob leute, die zwischen musikrichtungen und styles unterscheiden, faschisten sind oder nicht naja

quote:
Originally posted by mat

was ist daran lächerlich? wenn du bei drumandbass hits auslässt isses kein drumandbass mehr - wenn du bei drumandbass die kickdrum und snare rauslässt ists kein breakbeat mehr sondern ein 4tothefloor beat - ist doch tatsache!


so kann man das auch sehen, mat. man kann dich aber trotzdem auch als schubladendenker abstempeln - was spricht dafür, dass es im dnb keine anderen beats geben kann/soll (incl. 4/4)? aber das ist mir eigentlich egal. ich hoffe nur, wenn ich das nächte mal etwas über gewisse andere musikrichtungen poste, wirst du mich nicht mehr beschuldigen, dass ich ein schubladendenker bin vor allem weil ich keiner bin, und nie wirklich etwas darüber gesagt habe, bis du und noch ein paar andere damit angefangen habt (auf so einen schwachsinn antworte ich nie wieder, btw, das war sowieso nur zeitverschwendung). warum dir das so wichtig ist, kann ich jetzt sehr gut verstehen, in der dnb szene können die leute damit echt übertreiben (ich nehme an, in der techno szene war es nicht anders).

anyway, wenns stimmt, dass es ein treffen der djs und producer gegeben hat, dann hoffe ich auch, dass wirklich was daraus werden wird. auf 165 könnte mir dnb wieder gut gefallen, obwohl das alleine sicher nicht reichen wird. jubilee hats richtig erkannt, zuviele dnb tracks sind nach dem gleichen muster aufgebaut, das sollte sich auch ändern. dann könnte sogar ich sagen, dass dnb wieder innovativ ist (vielleicht)

zum thema pitch auf technics - das kann nicht die ursache für höhere geschwindigkeit gewesen sein, technics werden ja auch in anderen musikrichtungen verwenden, ohne dass die musik schneller wird. in einem interview hat mal dillinja behauptet, der 2 step beat war der hauptgrund für immer höhere geschwindigkeit. 2 step beats klingen tatsächlich langweiliger, wenn man sie langsamer abspielt. im moment ist dnb aber auch viel zu schnell, dass man wieder komplexere beats verwednen könnte. speed kills.

no smilies no fun

__________________
"It's dark. That tune's never left my head. That tune is still going around my head from the first time I heard it. And the thing about those drums: they're still the future. It's not a lost art – people still don't know how to do those drums. It's an unknown thing. It's like the last fucking secret left in music: how you do those drums. I've tried. I've locked myself away and tried. And the thing about garage is: the more you look at it like some tech-boy producer, the less you get it."
~Burial

Last edited by jay-s on 12-08-2004 at - 14:23

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 14:11
jay-s is offline Click Here to See the Profile for jay-s Click here to Send jay-s a Private Message Click Here to Email jay-s Find more posts by jay-s Add jay-s to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
g-had
turkish

Reg.: Nov 2002
Location: 2x10
Posts: 947

quote:
Originally posted by Jubilee
aus der kategorie "sachen die ich immer scho anmerken wollte":

ich finds fad wenn leute tracks von vornherein so produzieren daß es möglichst vielen djs gefällt,
also so laaaaaaanges intro damits jeder depp mixen kann, wenn möglich auch noch ohne bass, dann muss der dj nichtmal mit seinen eqs umgehen können
oder eben von vornherein langsameres tempo weils jeder schneller spielt usw.


also, bis zu einem bestimmten punkt und bei ein paar nummern, okay
aber, wenn man als produzent seine eigenen ideen und tracks und vorstellungen aufgeben muss um gespielt zu werden oder um positives feedback zu bekommen wirds kritisch

IMHO sollt es viel mehr leute geben die auf djs scheißen und tunes produzieren die man aucha ls tune alleine hören kann, nciht nur in einem set, mit gscheiter songstruktur statt intro, break teil1 break teil2 outro




hahahahah scho lang nimma so n blödsinn gehört.. ich mein jubbie du legst nicht mal auf.. somit kann ich mit ruhigem gewissen sagen du hast keinen plan von was du laberst,..ja klar gibts tunes die mir ein zulanges intro haben aber ich finds schon ok wenns bei ca. 1 min zum break überleitet,..

__________________
LIFE REC. /SUDDEN DEF / AUDIO DANGER

http://www.myspace.com/foxroxandgeetox
www.soundcloud.com/foxrox

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 14:51
g-had is offline Click Here to See the Profile for g-had Click here to Send g-had a Private Message Click Here to Email g-had Find more posts by g-had Add g-had to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
infame
nasty dschango

Reg.: Nov 2001
Location: lohasianville
Posts: 1563

quote:
Originally posted by g-had



hahahahah scho lang nimma so n blödsinn gehört.. ich mein jubbie du legst nicht mal auf.. somit kann ich mit ruhigem gewissen sagen du hast keinen plan von was du laberst,..ja klar gibts tunes die mir ein zulanges intro haben aber ich finds schon ok wenns bei ca. 1 min zum break überleitet,..



nix für ungut jubbi, aber da kriegt der yetl ein fettes word von mir.
es gibt nix schlimmeres als tracks die mit ner introfläche anfangen und dann gleich volle losgehn....ausser es isn wirklicher introtrack aber davon gibts nur ganz wenige.

zu deinen eq-weisheiten: ne snare und sogar die hihats haben frequenzanteile die vom lo-shelf eq weggenommen werden. deshalb freu ich immer wenn beim intro keine bassline da is die ich weg-equen muss weil die drums einfach mehr kleschen im mix wenn ich nix wegdrehn muss.

und die platten werden nicht nach diesem schema produziert dass sie "jeder depp" auflegen kann, sondern damit sie im mix gut klingen.





@jay: wundert mich etwas dass du jetzt so argumentierst obwohl du schon haasgehst wenn jemand nuskoolbreaks mit garage verwechselt

__________________
kapitulation oooh kapitulation oooh

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:07
infame is offline Click Here to See the Profile for infame Click here to Send infame a Private Message Click Here to Email infame Visit infame's homepage! Find more posts by infame Add infame to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
fmX
deathisnotacolor

Reg.: May 2002
Location: Planet Dub
Posts: 2392

quote:
Originally posted by infame


zu deinen eq-weisheiten: ne snare und sogar die hihats haben frequenzanteile die vom lo-shelf eq weggenommen werden. deshalb freu ich immer wenn beim intro keine bassline da is die ich weg-equen muss weil die drums einfach mehr kleschen im mix wenn ich nix wegdrehn muss.

und die platten werden nicht nach diesem schema produziert dass sie "jeder depp" auflegen kann, sondern damit sie im mix gut klingen.



yay, werd

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:15
fmX is offline Click Here to See the Profile for fmX Click here to Send fmX a Private Message Visit fmX's homepage! Find more posts by fmX Add fmX to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Systray
- experience -

Reg.: Oct 2003
Location: Rdam
Posts: 330

quote:
Originally posted by infame


es gibt nix schlimmeres als tracks die mit ner introfläche anfangen und dann gleich volle losgehn....ausser es isn wirklicher introtrack aber davon gibts nur ganz wenige.



Ich weiss nicht sooo schlimm das echt nicht...dann müssen die djs halt ein bissl umsichtiger werden!
Natürlich ises angenehm wenn dj-freundliche elemente in einem tune sind, aber find ich find der Produzent sollt echt nicht deswegen z.b. keine flächenintros machen o.ä., schön klingen solls einfach. Dafür geb ich mein word dem teebee!

quote:
W: I read in you’re bio you once said “It’s time to f**k up the rule books”. What did you mean by that?

T: There is no rules man. And whoever wrote the rules needs to go scrap ‘em. The reason I do drum ‘n’ bass is because there is no rules and somewhere along the lines someone wrote a rule book: you gotta have something that definitely works in the club, amen, you gotta make sure the intro of your track’s mixable, you gotta make em predictable otherwise other DJs won’t play it unless it’s like this and this and this. That is bullshit. Them DJs need to step their game up a little bit. Because music to me has always been an adventure and should be an adventure and the moment you create everything so structured it’s mathematically correct every single time it gets boring because you can only take two plus two so many times before you know it by heart you know. So just in general like making things that people react to, like making sounds that people don’t know how I’ve done them or stay away from the obvious soft synths or the obvious breaks and all that, just trying to be a little bit kind of, create an identity for myself rather than just walking on a path that a million people have been tramping on.


Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:20
Systray is offline Click Here to See the Profile for Systray Click here to Send Systray a Private Message Click Here to Email Systray Find more posts by Systray Add Systray to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Jubilee
king tschubby

Reg.: Apr 2003
Location: kingdom of doom
Posts: 2049

quote:
Originally posted by DefBringa


also ich würd mich mal behaupten trauen, dass mind. 3/4 aller dnb tunes ein auf tanzbarkeit optimiertes arrangement haben und ganz bewusst dj friendly sind...
also muss es bei dir bei fast jedem track kritisch werden...



neh, obs kritisch is kann ich als konsument nicht beurteilen, weil, was ich meine is, daß es dann kritisch wird wenn sich ein producer denkt "hm, das würd ich gern soundso machen und das gern so, aber ich muss es anders machen weil sonst spielts niemand, oder sonst sagt jeder es sei kein drumandbass mehr usw."

ich kann nciht beurteilen auf wen das zutrifft und auf wieviele leute insgesamt

ich seh nur daß es IMHO wenige tunes gibt die auch als einzelsong funktionieren und die nicht nach dem "setfreundlichen" standardschema aufgebaut sind

und mir is auch klar was du meinst oj, und das stimmt schon, nur, find ich ja auch djsets wo einfach nur ein intro ins outro gemixt wird und dazwischen jede platte 5 minuten durchläuft fad (kommt natürlich stark auf den tune an)


und ja natürlich die hauptsache hab ich vergessen

ich leg ja NICHTMAL auf, daher hab ich natürlich gar kein recht zu sagen was mir gefällt und was nicht und bitte überhaupt als jemand der NICHT auflegt erdreiste ich mich da glatt etwas was a bissl ins musikalische detail geht zu schreiben,
ja is natürlich eine frechheit was ich mir da leist, sorry...

__________________

dishing it out like a premiership footballer in a bentley showroom

it takes a teenage riot to get me out of bed right now

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:23
Jubilee is offline Click Here to See the Profile for Jubilee Click here to Send Jubilee a Private Message Click Here to Email Jubilee Find more posts by Jubilee Add Jubilee to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
jay-s
scarface

Reg.: Jun 2001
Location: on road
Posts: 378

quote:
Originally posted by infame

@jay: wundert mich etwas dass du jetzt so argumentierst obwohl du schon haasgehst wenn jemand nuskoolbreaks mit garage verwechselt


erm, wie denke ich denn? ich habe keine meinung dazu, es ist nur so, dass manche leute krampfhaft gegen jede kategorisierung sind, während die anderen tatsächlich mit kategorisierungen übertreiben. und was garage vs. nuskool breaks betrifft, auch das ist mir egal. ich halte es nur für falsch, dass djs ihre überwiegend nuskool breaks sets als garage bezeichnen, weil die leute dadurch nie verstehen werden, was garage ist (und die wenigen garage fans in wien alle garage parties meiden, weil man dort kaum garage spielt). it's all about education, not about purism, geddit? sowas ist nur in der anfangsphase wirklich notwendig, der rest ergibt sich von selbst.

but this discussion is sooo 2003.

back on topic - sicher sind die meisten dnb tracks so gemacht, dass sie erst in einem mix wirklich gut klingen, aber auch hier ist mehr abwechlung möglich, mmn. das kann sogar den djs mehr möglichkeiten beim mixen bieten, wenn man es richtig macht.

__________________
"It's dark. That tune's never left my head. That tune is still going around my head from the first time I heard it. And the thing about those drums: they're still the future. It's not a lost art – people still don't know how to do those drums. It's an unknown thing. It's like the last fucking secret left in music: how you do those drums. I've tried. I've locked myself away and tried. And the thing about garage is: the more you look at it like some tech-boy producer, the less you get it."
~Burial

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:37
jay-s is offline Click Here to See the Profile for jay-s Click here to Send jay-s a Private Message Click Here to Email jay-s Find more posts by jay-s Add jay-s to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
infame
nasty dschango

Reg.: Nov 2001
Location: lohasianville
Posts: 1563

quote:
Originally posted by Jubilee


ich leg ja NICHTMAL auf, daher hab ich natürlich gar kein recht zu sagen was mir gefällt und was nicht und bitte überhaupt als jemand der NICHT auflegt erdreiste ich mich da glatt etwas was a bissl ins musikalische detail geht zu schreiben,
ja is natürlich eine frechheit was ich mir da leist, sorry...







reg dich ab alter.
keiner spricht dir das recht ab deine meinung zu äussern. aber so wie du über dancemusic (also für djs optimierte weil für clubs gedachte musik) - und dnb IST dancemusic, da foart de eisnbahn drüber - fachsimpelst und änderungen einforderst ohne auch nur irgendwie aktiv (=schaffend, deinen rang als hardcoresupporter möcht ich dir garnicht absprechen) in den shit involviert zu sein musst halt mit reaktionen rechnen....

__________________
kapitulation oooh kapitulation oooh

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 16:50
infame is offline Click Here to See the Profile for infame Click here to Send infame a Private Message Click Here to Email infame Visit infame's homepage! Find more posts by infame Add infame to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
d.kay
everythings not lost

Reg.: Jun 2001
Location: in the zone
Posts: 332

ALARM

quote:
Originally posted by jay-s

sicher sind die meisten dnb tracks so gemacht, dass sie erst in einem mix wirklich gut klingen



erm ich kenn niemanden der das macht ...
wie, denkst du, würde man denn das machen?

__________________
its still a tune, not a song.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 18:46
d.kay is offline Click Here to See the Profile for d.kay Click Here to Email d.kay Visit d.kay's homepage! Find more posts by d.kay Add d.kay to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
d.kay
everythings not lost

Reg.: Jun 2001
Location: in the zone
Posts: 332

tschuldige wenn du intros und outros meinst,
die sind natürlich manchmal so gemacht das sie gut
zu mixen sind, keine frage.
kam auch schon vor dass manche tunes wegen ihren
unmixbaren intros sich nicht so wirklich in den dj köffern wieder gefunden
haben. is aber schon mega lang her, alles was jetzt rauskommt, is eh super zum mixen.

auf der anderen seite is ein intro nur ein intro,
aber wiederum ein intro!. wie ihr seht, alles ist erlaubt

__________________
its still a tune, not a song.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 18:49
d.kay is offline Click Here to See the Profile for d.kay Click Here to Email d.kay Visit d.kay's homepage! Find more posts by d.kay Add d.kay to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
d.kay
everythings not lost

Reg.: Jun 2001
Location: in the zone
Posts: 332

ach ja sorry nochwas,
die tunes, wo du denkst sie sind zum mixen gemacht,
klingen deshalb "gut" im mix, weil es eher schlecht produzierte
tracks sind, die noch was anderes brauchen im "mixdown", um den sound
auszufüllen, das übernimmt quasi der dj. ist ne pure soundfrage.
gute tracks stehen für sich allein fett da.

falls du überhaupt an hauptteile von tunes mixen denkst.
ansonsten zur intro outro sache

__________________
its still a tune, not a song.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 18:52
d.kay is offline Click Here to See the Profile for d.kay Click Here to Email d.kay Visit d.kay's homepage! Find more posts by d.kay Add d.kay to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
infame
nasty dschango

Reg.: Nov 2001
Location: lohasianville
Posts: 1563

quote:
Originally posted by d.kay
ach ja sorry nochwas,
die tunes, wo du denkst sie sind zum mixen gemacht,
klingen deshalb "gut" im mix, weil es eher schlecht produzierte
tracks sind, die noch was anderes brauchen im "mixdown", um den sound
auszufüllen, das übernimmt quasi der dj. ist ne pure soundfrage.
gute tracks stehen für sich allein fett da.

falls du überhaupt an hauptteile von tunes mixen denkst.
ansonsten zur intro outro sache



sorry dass i mi da jetzt einmisch, aber ich glaub da gehts jetzt ned so um den sound und den mixdown, sondern eher wie der tune in nem mix(-->dj-set) wirkt.... und wenn er so produziert is dass man ihn schön reinmixen kann, dass man den geneigten zuhörer schonmal in den sound der drums die gleich in voller intensität auf ihn zurollen werden "reinschnuppern" lassen kann, kommt der tune in nem mix nachm drop/switch schonmal von haus aus fett rüber --> klingt gut


perfektes beispiel is da prophecy von skc&bratwa für mich....am anfang nur drums, die sich super schön aufbauen und vor allem KEINE MELODIE, gleiches wieder am ende....absolut perfekt zum mixen, so ghörts gmacht.

__________________
kapitulation oooh kapitulation oooh

Last edited by infame on 12-08-2004 at - 19:09

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 19:07
infame is offline Click Here to See the Profile for infame Click here to Send infame a Private Message Click Here to Email infame Visit infame's homepage! Find more posts by infame Add infame to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Systray
- experience -

Reg.: Oct 2003
Location: Rdam
Posts: 330

quote:
Originally posted by d.kay
ach ja sorry nochwas,
die tunes, wo du denkst sie sind zum mixen gemacht,
klingen deshalb "gut" im mix, weil es eher schlecht produzierte
tracks sind, die noch was anderes brauchen im "mixdown", um den sound
auszufüllen, das übernimmt quasi der dj. ist ne pure soundfrage.
gute tracks stehen für sich allein fett da.

falls du überhaupt an hauptteile von tunes mixen denkst.
ansonsten zur intro outro sache



Die aussage erscheint mir auch gerade ziemlich seltsam...

Was is z.b. mit carrier?

Ich kann nichts finden was an dem schlecht produziert sein soll(mal abgesehen davon das ich den tune liebe), und der lässt sich perfekt überall reinmixen und man kann super drüberteasen!!




sry hab mich verlesen, just forget it!

Last edited by Systray on 12-08-2004 at - 19:44

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 19:36
Systray is offline Click Here to See the Profile for Systray Click here to Send Systray a Private Message Click Here to Email Systray Find more posts by Systray Add Systray to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
mat
sound.selectah

Reg.: May 2001
Location: planet.funk!
Posts: 1767

quote:
Originally posted by d.kay
ansonsten zur intro outro sache



quote:
Originally posted by infame
perfektes beispiel is da prophecy von skc&bratwa für mich....am anfang nur drums, die sich super schön aufbauen und vor allem KEINE MELODIE, gleiches wieder am ende....absolut perfekt zum mixen, so ghörts gmacht.





ich glaub ihr seids euch eh einig!

__________________
There will come a time in your life when you will ask yourself a series of questions. Am I happy with who I am? Am I happy with the people around me? Am I happy with what I'm doing? Am I happy with the way my life is going? Do I have a life or am I just living? Do not let these questions strain or trouble you just point yourself in the direction of your dreams find your strengh in the sound and make your transition.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 19:38
mat is offline Click Here to See the Profile for mat Click here to Send mat a Private Message Click Here to Email mat Visit mat's homepage! Find more posts by mat Add mat to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Jubilee
king tschubby

Reg.: Apr 2003
Location: kingdom of doom
Posts: 2049

playin' it cold mr. d.kay?

__________________

dishing it out like a premiership footballer in a bentley showroom

it takes a teenage riot to get me out of bed right now

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 21:05
Jubilee is offline Click Here to See the Profile for Jubilee Click here to Send Jubilee a Private Message Click Here to Email Jubilee Find more posts by Jubilee Add Jubilee to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
SilentWolf
Herr Gscheit

Reg.: Aug 2001
Location: Upd8e
Posts: 3867

taken from the minutes of the dnb meeting at the Little Chef Cafe on the A6 near Shrewsbury on 03/07/04.


Goldie (making a conference call on a mobile)- Yeah nice one for turning up everone i should be there in a bit im running late. Go on without me

Grooverider - well im the junglist don, so i'll run things. Right! where shall we begin?


Andy C - Yeah, well i think the music's goin a bit slow at the moment innit? My sets are at around 220/230 bpm and there isnt enuff quality music for me to rinse out the dance.

Grooverider - er i thought this meeting was meant to be about the music being too fast?

Mc Shabba - Yeah we should be dealing with the matter

MC skibba - yeah dealing with it proper

John B - I just want to rinse it out proper he he !

Twisted - say that again and i'll knock u out u cunt

The office doors swing open and in walks Ray Kieth

Ray Keith - If theres any knocking out to be done here today it'l be by me. Sorry im late everyone, im knackered. Hectic schedule and all that. Whats the story?

Mickey Finn - Well were trying to get the industry back on its feet, it's in a state innit? Look at Urban Takeover and Dread for example.....were not exactly runnin it are we any more?

Everyone looks at each other puzzled

Fabio - yeah, weve got to put more groove into the music, were scaring off the punters

Twisted - Youve got it wrong fabs. We should go back to the good old days. Fill the clubs up with kids, stick as many pills down their gullets as they can handle, then play back to back wobble out tunes. You'l be surprised at what happens. The kids turn to zombies and every friday they keep coming back

Grooverider - yeah, weve already got that system running down at fabric. It works a treat. Fuck me, my schedule is so hectic right now that i cant be bothered to play a wide selection, it takes too much effort, so i just play back to back twisted individual anthems and the kids love it.

Dillinja - Fuck all that. Thats just mindless drugs music. what the scene needs is more bass

Lemon D - Yeah, thats just mindless drugs music. Yeah we need more bass.

J-Majik & Peshay simultaneously - More filtered disco breaks too

Nicky Blackmarket - Im not making as much as what i used to. Kiddies coming into my shop and going straight for the promos. The releases hardly get touched nowadays...apart from Rays stuff that he palms off onto the star struck kiddies.

Nicky and Ray high five each other.

Ray Kieth - yeah , u know it blud!


Meeting interupted by Grooveriders phone. Message reads


Im in the bogs, ive got a line dished out waiting for u so hurry cos im gettin a bit twitchy. Goldie

Grooverider - thats my agent. Ive gotta go cos ive got a gig in Peru to go to. Right! So to conclude the scene needs more groove, more bass, more drugs and more wobble out tunes, faster bpm's and more filtered disco breaks. Wicked!


__________________

quote:
"eigentlich such ich ja nur wen zum saufen, aber könnma so tun als würd ich dich mit irgendeinem flirtscheiss zutexten, weil das is sozial verträglicher"


.............................................................................
......ICH WAR MAL JUNG UND BRÄUCHTE NOCH GELD
.............................................................................

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 12-08-2004 - 22:55
SilentWolf is offline Click Here to See the Profile for SilentWolf Click here to Send SilentWolf a Private Message Visit SilentWolf's homepage! Find more posts by SilentWolf Add SilentWolf to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Jubilee
king tschubby

Reg.: Apr 2003
Location: kingdom of doom
Posts: 2049

quote:
Originally posted by mat

...und ein break das zu schnell abgespielt wird wird immer zu schnell klingen, egal was du mit "taktsachen" oder "tempi" meinst! ein vocal das sich anhört wie mickey mouse weils so hochgepitcht ist wird auch immer zu schnell sein, egal was du jetzt mit "taktsachen" und "tempi" machst!!!




ich red ja nirgends vom tempo auf dem man irgendwas abspielt sondern vom tempo auf dem mans produziert


aber um das mit den anderen sachen nicht unbeantwortet zu lassen noch eine runde klugscheißen

anscheinend reden alle leute nur vom beat wenn sie schnell langsam usw. meinen

aber

ob ein tune schneller oder langsamer klingt hängt bei weitem nicht vom beat alleine ab
da gibts mal 2 andere "geschwindigkeiten"
die geschwindigkeit der akkordfolgen und
die geschwindigkeit mit der sich einzelne songteile (bei drumandbass wohl eher loops) abwechseln
außerdem gibts noch ein paar andere tricks die einen track hektisch oder ruhig wirken lassen, z.b. das wiederholen von phrasen (melodie, nciht beatphrasen) wobei man bei der xten wiederholung den letzten takt weglässt, oder einen anderen intervall einbaut welcher die phrase nicht abschließt sondern unvollständig und somit hektisch wirken lässt etc.
d.h. ein soundtechnisch phat produzierter tune auf 160 mit unruhig klingenden melodien und zeiteinteilungen kann hektischer klingen als ein harmonisch durchdachter tune auf 180

mein gehör und mein klugscheißwissen reichen leider nicht aus um eine nummer wirklich zu analysieren und was drumandbass angeht hab ich noch keine literatur gefunden die mir da helfen könnt, daher weiß ich nicht inwiefern drumandbassproducer solche alten weisheiten berücksichtigen

mein punkt is, wenn man "gute funkige, groovende" tunes haben will dann reichts nicht aus da zu fordern daß die tunes auf weniger bpm laufen sollen, und schon gar keinen sinn machts IMHO wenn sich da ein paar leute zusammentun um irgendwelche regeln oder forderungskataloge zu entwerfen

weil ichs eben unsinnig finde wenn producer sich irgendwelchen regeln unterwerfen müssen um als "gute drumandbassproducer" anerkannt zu werden
entweder ein tune passt, oder er passt nicht egal ob mit 160, 180 oder 200 bpm


btw. würde ich meinen eigenen hohen ansprüchen entsprechen (wozu mir eben zeit und gehör fehlen) könnte ich dir einen tune auf 100 bpm basteln der dir vom beat her trotzdem zu schnell wär weil in 4/8 oder einem anderen "schnelleren" takt geschrieben

__________________

dishing it out like a premiership footballer in a bentley showroom

it takes a teenage riot to get me out of bed right now

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 13-08-2004 - 00:40
Jubilee is offline Click Here to See the Profile for Jubilee Click here to Send Jubilee a Private Message Click Here to Email Jubilee Find more posts by Jubilee Add Jubilee to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
Mr.Loki
squee!

Reg.: Jul 2003
Location:
Posts: 350

quote:
Originally posted by mat
ein vocal das sich anhört wie mickey mouse weils so hochgepitcht ist wird auch immer zu schnell sein, egal was du jetzt mit "taktsachen" und "tempi" machst!!!

Dazu schlage ich vor du lässt dir vom ][mpact beatslicing erklären, der kennt da keine Grenzen.

Report this post to a moderator | IP: Logged

Old Post 13-08-2004 - 01:00
Mr.Loki is offline Click Here to See the Profile for Mr.Loki Click here to Send Mr.Loki a Private Message Visit Mr.Loki's homepage! Find more posts by Mr.Loki Add Mr.Loki to your buddy list Edit/Delete Message Reply w/Quote
The time is now - 14:30 (CET) Post New Thread    Post A Reply
Pages (5): « 1 2 [3] 4 5 »   Last Thread | Subscribe to this Thread | Next Thread
drumandbass.at : Powered by vBulletin version 2.2.4 drumandbass.at > BOARD > dnb committee part 2
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts
HTML code is OFF
vB code is ON
Smilies are ON
[IMG] code is ON
Rate This Thread:
Forum Jump:
 

drumandbass.at v3.0